List of publications on a keyword: «универсалии»


Педагогика

Publication date: 05.08.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Elvira K. Valiakhmetova , candidate of philological sciences
FSBEI of HPE "Ufa State Oil Technical University" , Башкортостан Респ

«The question of students’ motivation to learn foreign languages increasing (cognitive approach, language universals)»

Download an article

The problem of enhancing students’ motivation to foreign language learning is considered in this article. In this context a special place is taken by the methods of foreign language teaching on the basis of native language and learning language comparison, identification of language specific features and common features inherent to different languages, language universals. The cognitive approach to language description, its presentation in large groups through semantic fields and functional-cognitive spheres contribute to that.

Publication date: 18.10.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Mariya A. Aristova , candidate of pedagogic sciences
FSBSEI "Institute of Education Development Strategy of Russian Academy of Education" , Москва г

«Formation of objective and metasubject skills, based on literary concepts and universals in a modern literature course (main school)»

Download an article

В статье рассматривается вопрос взаимосвязанного формирования предметных и метапредметных умений в современном курсе литературы в основной школе с опорой на литературные константы – концепты и литературные универсалии (бродячие сюжеты, архетипы, вечные образы, темы и мотивы).

Актуальные направления преподавания в современной школе

Publication date: 01.10.2014
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Larisa I. Proskurina
MBOU "SOSh 39" , Краснодарский край

«О роли логической операции обобщения понятия в формировании научного мировоззрения школьников»

Download an article

В статье анализируются затруднения, которые испытывают старшеклассники, в теоретическом обобщении изучаемых явлений. Они находят своё проявление в формировании логических умственных действий, в усвоении всеобщих категорий бытия; обосновывается необходимость более широкого использования формальногических операций в школьной практике.