List of publications on a keyword: «траектория развития»


Педагогика

Publication date: 29.08.2022
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Olga N. Sheina
Natalia A. Proskurina
MBOU "NSh - D/S 44" , Белгородская обл

«Primenenie neiropsikhologicheskogo podkhoda s det'mi, ispytyvaiushchimi trudnosti v usvoenii uchebnoi programmy»

Download an article

Нейропсихологический подход предполагает создание коррекционно-развивающих условий для индивидуальной работы с ребенком, направленной на изучение высших психических функций, выявление слабых и сильных сторон, построение индивидуальной траектории с учетом уровня развития ребенка.

Publication date: 12.01.2022
Evaluate the material Average score: 3 (Всего: 3)
Tatiana V. Frolova
MBOU "Mnogoprofil'naia shkola 181" Sovetskogo raiona g. Kazani , Татарстан Респ

«Vzaimodeistvie sem'i i uchitelia - zalog uspekha odarennogo rebenka: iz opyta raboty»

Download an article

В статье раскрываются отличительные особенности одаренного ребенка, обоснована необходимость создания особенной среды для его гармоничного развития в семье и школе. Рекомендации даны на основе собственного опыта работы учителя с одаренными детьми.

Publication date: 09.03.2018
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Natalia I. Makarova
MAOU "SOSh 112 s uglublennym izucheniem informatiki" , Кемеровская обл

«Инновационная практика выявления и развития одарённых детей в начальной школе»

Download an article

В статье отражены основные этапы создания индивидуальной траектории развития одарённых детей.

Образовательная реформа современной России: социальные ожидания

Publication date: 02.10.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Nina E. Tatarinceva , doctor of pedagogic sciences
Olga G. Lysenko
Academy of Pedagogy and Psychology of FSAEI of HE "Southern Federal University" , Ростовская обл

«Managing the development of teachers' creativity at preschool educational organizations»

Download an article

Organizationally-pedagogical conditions are disclosed in this article, which lead to development of pre-school teacher's creativity. Construction of management process based on axiological, subjective, competence environmental approaches specifies development of creative pre-school teacher's abilities. Developing model for the management of pre-school teacher's innovation which consists of special-purpose, instructive, organizationally-pedagogical and productive module, was the basis of teacher's activity for the organization of an effective educational process in nursery school. Management program of the developing process of pre-school teacher's creativity considers individual personality teachers quality and provides generation of pre-school teacher's professional competences. Individual trajectory of creative development contributes to the development of pre-school teacher's creative abilities in nursery school.