Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

AN INNOVATIVE APPROACH TO TEACHING A SCHOOL GEOGRA-PHY COURSE USING WEB MAPS

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Author:
Lustova A. A. 1
Scientific adviser:
Kozlov O. A.1
Work direction:
Инновационные технологии как ресурс повышения качества образования
Rating:
Article accesses:
1052
Published in:
eLibrary.ru
1 FGBOU VO "Nizhegorodskii gosudarstvennyi pedagogicheskii universitet im. K. Minina"
For citation:
Lustova A. A. (2023). AN INNOVATIVE APPROACH TO TEACHING A SCHOOL GEOGRA-PHY COURSE USING WEB MAPS. Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions, 55-60. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article discusses an innovative approach to teaching a school geography course using web maps. The authors substantiate the need to introduce new technological learning tools, such as Internet maps, which will allow students to study the material more effectively and improve their skills with maps. The article presents specific recommendations for the creation and use of web maps in the process of teaching geography, including the selection of the most appropriate platforms and soft-ware products, the development of their own maps, their integration into the curriculum and the organization of practical classes. The result of the research was the establishment of a positive impact of the use of web maps on the level of knowledge of students and their motivation to work independently on the topic.

References

  1. 1. Kraak, M. J. (2001). Settings and needs for web cartography. In M. J. Kraak, & A. Brown (Eds.), Webcartography: developments and prospects (pp. 1–8). Taylor & Francis from http://kartoweb.itc.nl/webcartography/webbook/ch01/ch01.htm
  2. 2. Николина В.В. География. Поурочные разработки. 7 класс: учебное пособие для общеобразовательных организаций / В.В. Николина, А.А. Королёва, Н.В. Кучинова [и др.]. – М.: Просвещение, 2021. – 191 с. – ISBN 978–5-09–078995–0
  3. 3. Гурьев К.А. Применение географического сервиса Google-карты в урочной и внеурочной деятельности / К.А. Гурьев // География и экология в школе XXI века. – 2018. – №10. – С. 46–49. – EDN WGFTSD
  4. 4. Дубинин М.Ю. Веб-ГИС / М.Ю. Дубинин, А.М. Костикова // Компьютерра. – 2008. – №749 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://gis-lab.info/qa/webgis.html (дата обращения: 10.10.2023).
  5. 5. Николаева А.В. Использование геосервиса Google maps (карты) на уроках географии при организации дистанционного обучения / А.В. Николаева [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.institute-of-education.com/uploads/store/libfile/203239/attachment/a01030ab100b598fdf2417a895989f58.pdf (дата обращения: 10.10.2023).
  6. 6. Сухоруков В.Д. Методика обучения географии: учебник и практикум для вузов / В.Д. Сухоруков, В.Г. Суслов. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Юрайт, 2020. – 365 с. EDN BPUSJD
  7. 7. Таможняя Е.А. Методика обучения географии: учебник и практикум для академического бакалавриата / Е.А. Таможняя, М.С. Смирнова, И.В. Душина; под общ. ред. Е.А. Таможней. – М.: Юрайт, 2019. – 321 с.
  8. 8. Шайдулина А.А. О применении инновационных подходов в процессе обучения / А.А. Шайдулина, О.О. Мамадалиев // Молодой ученый. – 2016. – №6 (110). – С. 839–841 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://moluch.ru/archive/110/26639/ (дата обращения: 10.10.2023). EDN VPQQMT

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.