Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Poniatie o professional'nom samoopredelenii

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Cooperation between science and practice - the path to modernization and innovative development»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Cooperation between science and practice - the path to modernization and innovative development»
Author:
Kozlova E. A. 1
Work direction:
Исследования в образовании и образовательные практики
Rating:
Article accesses:
442
Published in:
РИНЦ
1 FSBEI of HPE “Chuvash State Pedagogical University named after I.Yа. Yakovlev”
For citation:
Kozlova E. A. (2024). Poniatie o professional'nom samoopredelenii. Cooperation between science and practice - the path to modernization and innovative development, 83-86. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается понятие о профессиональном самоопределении. Отмечается, что содержание данного понятия – это явление, характеризующее совокупность психических процессов, существенными признаками которых будут являться: самосознание ценности профессии на основе осведомленности о ней, самооценка своих возможностей в освоении профессии и самореализации в ней, соотнесенная с внешней оценкой.

References

  1. 1. Буров К.С. Профессиональное самоопределение как научное понятие / К.С. Буров // Вестник ЮУрГУ. Серия: Образование. Педагогические науки. – 2017. – №4. – DOI 10.14529/ped170407. – EDN ZVKWFL

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.