Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Формирование предпосылок функциональной математической грамотности у детей старшего дошкольного возраста: методы и приёмы работы с детьми

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Modern teacher and his role in the formation of key competencies of students»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Modern teacher and his role in the formation of key competencies of students»
Authors:
Gulienko O. M. 1 , Motina O. N. 1 , Tairova G. A. 1
Work direction:
Инновационные технологии как ресурс повышения качества образования
Rating:
Article accesses:
243
Published in:
eLibrary.ru
1 МАДОУ д/с № 210 "Ладушки"
For citation:
Gulienko O. M., Motina O. N., & Tairova G. A. (2024). Формирование предпосылок функциональной математической грамотности у детей старшего дошкольного возраста: методы и приёмы работы с детьми. Modern teacher and his role in the formation of key competencies of students, 144-150. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Mathematical literacy of a preschooler is the ability to identify a mathematical problem and solve it, to functionally use mathematical knowledge and skills in various life situations. The use of non-standard tasks aimed at forming the prerequisites for functional mathematical literacy in educational activities contributes to the development of verbal and logical thinking in preschoolers, improves the quality of their mathematical preparedness, increases speech activity, allows children to navigate more confidently in the simplest patterns of their surrounding reality and use mathematical knowledge more actively in everyday life.

References

  1. 1. Акулова Е. Познаем логические отношения: дидактические игры для старших дошкольников / Е. Акулова // Дошкольное воспитание. – 2013. – №8. – 215 с.
  2. 2. Богат В.Ф. Творческие задачки: ТРИЗ в детском саду / В.Ф. Богат // Ребенок в детском саду. – 2012. – №4. – 157 с.
  3. 3. Леушина А.М. Формирование элементарных математических представлений у детей дошкольного возраста / А.М. Леушина. – М., 2014. – 237 с.
  4. 4. Малеева З.П. Развитие наглядно-образного мышления у дошкольников / З.П. Малеева // Воспитание и обучение детей дошкольного возраста. – 2014. – №1. – 165 с.
  5. 5. Рудь Ю.С. Развивающие математические игры в различных видах деятельности дошкольников / Ю.С. Рудь // Дошкольная педагогика. – 2013. – №1. – 209 с.
  6. 6. Сидорчук Т.А. Развитие творческого мышления методами ТРИЗ и РТВ / Т.А. Сидорчук // Ребенок в детском саду. – 2012. – №1. – 113 с.
  7. 7. Тарунтаева Т.В. Развитие элементарных математических представлений у дошкольников / Т.В. Тарунтаева. – М., 2015. – 115 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.