Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Адаптация детей раннего возраста к детскому саду

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Updating the educational process in an educational organization. Panorama of upbringing practices»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Updating the educational process in an educational organization. Panorama of upbringing practices»
Authors:
Graivoronskaia O. I. 1 , Podgornaia N. V. 1 , Eremina O. V. 1
Work direction:
Исследования в образовании и образовательные практики
Rating:
Article accesses:
736
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOEI K/g №53
For citation:
Graivoronskaia O. I., Podgornaia N. V., & Eremina O. V. (2024). Адаптация детей раннего возраста к детскому саду. Updating the educational process in an educational organization. Panorama of upbringing practices, 89-90. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье исследуется вопрос адаптации детей раннего возраста к детскому саду. Авторами перечислены принципы сопровождения процесса адаптации.

References

  1. 1. Соколовская Н.В. Адаптация ребенка к условиям детского сада: управление процессом, диагностика, рекомендации / Н.В. Соколовская. – Волгоград: Учитель, 2008. – 188 с.
  2. 2. Ватутина Н.Д. Ребенок поступает в детский сад / Н.Д. Ватутина. – М., 1983.
  3. 3. Печора К.Л. Дети раннего возраста в дошкольных учреждениях / К.Л. Печора. – М.: Просвещение, 2006. – 214 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.