Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Пальчиковая игра как средство развития детей

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Updating the educational process in an educational organization. Panorama of upbringing practices»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Updating the educational process in an educational organization. Panorama of upbringing practices»
Authors:
Graivoronskaia O. I. 1 , Podgornaia N. V. 1
Work direction:
Современные технологии в образовании
Rating:
Article accesses:
759
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOEI K/g №53
For citation:
Graivoronskaia O. I., & Podgornaia N. V. (2024). Пальчиковая игра как средство развития детей. Updating the educational process in an educational organization. Panorama of upbringing practices, 13-14. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье исследуется вопрос о пальчиковой игре как средства развития детей. В работе даны упражнения с целью развития мелкой моторики. Авторы акцентируют внимание на следующем: пальчиковые игры – тренировка мозговой активности ребенка.

References

  1. 1. Борисенко С.Е. Наши пальчики играют: развитие мелкой моторики / С.Е. Борисенко, Н.А. Лукина. – СПб.: Паритет, 2002.
  2. 2. Жукова О.В. Развитие руки: просто, интересно, эффективно / О.В. Жукова // Дошкольное воспитание. – 2006. – №11. – С. 14–17.
  3. 3. Рузина М.С. Страна пальчиковых игр / М.С. Рузина, С.Ю. Афонькин. – М., 1997.
  4. 4. Чегина Н.В. Роль пальчиковых игр в развитии речи у детей 2-3 лет / Н.В. Чегина [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://clck.ru/38fCzo (дата обращения: 29.01.2024).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.