Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Konspekt NOD po poznavatel'nomu razvitiiu detei s TNR v podgotovitel'noi gruppe

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Authors:
Vasileva G. V. 1 , Iakovleva S. V. 1
Work direction:
Коррекционная педагогика
Rating:
Article accesses:
516
Published in:
РИНЦ
1 MBDOU "D/S 27 "Riabinka"
For citation:
Vasileva G. V., & Iakovleva S. V. (2024). Konspekt NOD po poznavatel'nomu razvitiiu detei s TNR v podgotovitel'noi gruppe. Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions, 109-111. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Методическая разработка по образовательной деятельности «Формирование целостной картины мира», может быть использована в качестве открытого мероприятия с детьми 5–6 лет с ТНР. Авторы считают следующее: у детей формируется обобщённое представление о жизни зимующих птиц, желание помогать им в трудных зимних условиях.

References

  1. 1. Программа «От рождения до школы». Инновационная программа дошкольного образования / под ред. Н.Е. Вераксы, Т.С. Комаровой, Э.М. Дорофеевой. – 5-е изд., испр. и доп. – М.: Мозаика-Синтез, 2019. – С. 336.
  2. 2. Николаева С.Н. Методика экологического воспитания школьников / С.Н. Николаева. – М.: Академия, 1999.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.