Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Priobshchenie detei doshkol'nogo vozrasta s TNR k kul'ture rodnogo kraia

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Authors:
Puzyrnikova L. N. 1 , Ugarova A. I. 1
Work direction:
Коррекционная педагогика
Rating:
Article accesses:
589
Published in:
РИНЦ
1 MBDOU "D/S 27 "Riabinka"
For citation:
Puzyrnikova L. N., & Ugarova A. I. (2024). Priobshchenie detei doshkol'nogo vozrasta s TNR k kul'ture rodnogo kraia. Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions, 130-132. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье затронута проблема актуальности использования чувашского устного народного творчества в развитии нравственных и личностных качеств, патриотических чувств дошкольников. Авторы акцентируют внимание на значении устного народного творчества в процессе воспитания детей дошкольного возраста.

References

  1. 1. Яковлев И.Я. Завещание чувашскому народу / И.Я. Яковлев. – Чебоксары, 2014.
  2. 2. Волков Г.Н. Чувашская этнопедагогика / Г.Н. Волков. – Чебоксары, 2004. – EDN QTGBTD

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.