Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Ispol'zovanie onlain-servisov dlia sozdaniia intellekt-kart na urokakh literatury

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Author:
Merkureva M. D. 1
Work direction:
Современные технологии в образовании
Rating:
Article accesses:
645
Published in:
РИНЦ
1 MBOU "Litsei 44"
For citation:
Merkureva M. D. (2024). Ispol'zovanie onlain-servisov dlia sozdaniia intellekt-kart na urokakh literatury. Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions, 19-21. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается метод интеллект-карт, способствующий повышению эффективности образовательного процесса. Описываются основные онлайн-сервисы по созданию ментальных карт в работе с одарёнными детьми.

References

  1. 1. Бьюзен Т. Супермышление / Т. Бьюзен, Б. Бьюзен; пер. с англ. Е.А. Самсонов. – 2-е изд. – Минск: Попури, 2003. – C. 143.
  2. 2. Журавлева Л.В. Визуализация творческих стратегий с использованием ментальных карт / Л.В. Журавлева, А.И. Власов // Прикаспийский журнал: управление и высокие технологии. – 2013. – №1. – С. 133–140. EDN PZKVXF
  3. 3. Мюллер Х. Составление ментальных карт. Метод генерации и структурирования идея / Х. Мюллер. – М.: Омега-Л, 2007. – 128 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.