Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Ranniaia proforientatsiia doshkol'nikov cherez siuzhetno-rolevuiu igru

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Cooperation between science and practice - the path to modernization and innovative development»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Cooperation between science and practice - the path to modernization and innovative development»
Authors:
Sagiian A. M. 1 , Fedoriv E. F. 1 , Popova T.N. 1
Work direction:
Исследования в образовании и образовательные практики
Rating:
Article accesses:
441
Published in:
РИНЦ
1 MBDOU "D/S 20 "Kalinka"
For citation:
Sagiian A. M., Fedoriv E. F., & Popova T. N. (2024). Ranniaia proforientatsiia doshkol'nikov cherez siuzhetno-rolevuiu igru. Cooperation between science and practice - the path to modernization and innovative development, 91-93. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье описываются основы работы по профориентации детей дошкольного возраста. Особое внимание уделено применению сюжетно-ролевых игр, которые позволяют достичь необходимого результата.

References

  1. 1. Бондаренко А.К. Воспитание детей в игре / А.К. Бондаренко, А.И. Матусик. – М.: Просвещение, 1983. – 77 с.
  2. 2. Кондрашов В.П. Формирование представлений о мире профессий в условиях игровой деятельности дошкольников / В.П. Кондрашов. – Саратов: СГУ, 2011.
  3. 3. Пасечникова Т.В. Профориентационная работа в условиях дошкольной образовательной организации: методическое пособие – Самара: Изд-во ЦПО, 2013. – 45 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.