Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Measuring innovation in education: a multiparametric approach

Proceeding
DOI: 10.21661/r-562879
Open Access
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Author:
Kravtsov A. O. 1
Work direction:
Исследования в образовании и образовательные практики
Rating:
Article accesses:
330
Published in:
РИНЦ
1 Herzen State Pedagogical University of Russia
For citation:
Kravtsov A. O. (2024). Measuring innovation in education: a multiparametric approach. Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions, 86-89. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-562879

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

One of the key problems of pedagogical innovation is the problem of measuring innovation. The author substantiates the specifics of the phenomenon of "measuring innovation" and suggests a multiparametric approach to the process of measuring innovation based on identifying their inherent characteristics.

References

  1. 1. Богуславский М.В. Научные основы историко-педагогической экспертизы инноваций в образовании / М.В. Богуславский // Отечественная и зарубежная педагогика. – 2016. – №1 (28) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://clck.ru/3CMax8 (дата обращения: 03.08.2024).
  2. 2. Волков В.Н. К вопросу об измерении инноваций в образовании / В.Н. Волков // Непрерывное образование: XXI век. – 2019. – №3 (27). – С. 1–9.
  3. 3. Кравцов А.О. Гуманитарная экспертиза в системе управления инновационной деятельностью: три вектора изменений / А.О. Кравцов // Инновационный потенциал районной системы образования. – СПб.: ГБОУ ДППО ЦПКС ИМЦ Московского района Санкт-Петербурга, 2014. – С. 18–24.
  4. 4. Кравцов А.О. Ключевые направления развития гуманитарной экспертизы инновационной деятельности / А.О. Кравцов // Нижегородское образование. – 2014. – №2. – С. 21–26. – EDN SIUSTV
  5. 5. Кулыгина А.С. Руководство Осло как источник «инновационной» терминологии / А.С. Кулыгина // Вестник магистратуры. – 2019. – №3–2 (90). – С. 130–131. EDN VMQSJQ
  6. 6. Лазарев В.С. Системное развитие школы / В.С. Лазарев. – 2-е изд. – М.: Пед. о-во России, 2003. – 301 с.
  7. 7. Новикова Т.Г. Проектирование и экспертиза инновационной деятельности в образовании. Вып. 12 / Т.Г. Новикова. – М.: ЦРСДОД, 2001. – 64 с.
  8. 8. Прохоров Ю.В. Математический энциклопедический словарь / Ю.В. Прохоров. – М.: Большая российская энциклопедия, 1995. – 847 с.
  9. 9. Пуденко Т.И. Управление развитием образования на муниципальном уровне в условиях социально-экономической модернизации: автореф. дис. ... д-ра экон. наук: 08.00.05 / Т.И. Пуденко. – М., 2010. – 38 с. EDN QHNZEJ
  10. 10. Распоряжение Комитета по образованию «Об утверждении Положения о региональной инновационной площадке» от 04.08.2014 №3364-р.
  11. 11. Руководство Осло. – М.: ЦИНС, 2010. – 107 с.
  12. 12. Седова Н.Е. Проблемы развития инновационных процессов в системе образования / Н.Е. Седова // Материалы региональной научно-практической конференции. – Комсомольск-на-Амуре: АмГПГУ, 2010. – 169 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.