Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Vliianie igrushki na razvitie tvorcheskikh sposobnostei detei

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Modern teacher and his role in the formation of key competencies of students»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Modern teacher and his role in the formation of key competencies of students»
Author:
Golovleva A. A. 1
Work direction:
Исследования в образовании и образовательные практики
Rating:
Article accesses:
477
Published in:
eLibrary.ru
1 MBU DO "DShI p. Maiskii"
For citation:
Golovleva A. A. (2024). Vliianie igrushki na razvitie tvorcheskikh sposobnostei detei. Modern teacher and his role in the formation of key competencies of students, 150-152. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье раскрываются аспекты влияния игрушки на психическое здоровье и развитие творческих способностей ребёнка. Автор, ссылаясь на личный педагогический опыт, описывает ценность игрушки для детей дошкольного возраста.

References

  1. 1. Абраменкова В.В. Во что играют наши дети? Игрушка и антиигрушка / В.В. Абраменкова. – М.: Лепта-Пресс, 2006. – 633 с.
  2. 2. Абрамян Л.А. Игра дошкольника / Л.А. Абрамян. – М.: Просвещение, 1989. – 286 с.
  3. 3. Коссаковская Е.А. Игрушка в жизни ребенка / Е.А. Коссаковская. – М.: Просвещение, 1980. – 64 с.
  4. 4. Запорожец А.В. Психология и педагогика игры дошкольника / А.В. Запорожец, А.П. Усова. – М.: Просвещение, 1966. – 352 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.