Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Primenenie tekhnologii problemnogo obucheniia na urokakh matematiki

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Authors:
Samarina L. G. 1 , Skvortsova I. L. 1 , Smyslova L. I. 1
Work direction:
Современные технологии в образовании
Rating:
Article accesses:
295
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "SOSh 10"
For citation:
Samarina L. G., Skvortsova I. L., & Smyslova L. I. (2023). Primenenie tekhnologii problemnogo obucheniia na urokakh matematiki. Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions, 67-70. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье описываются методы проблемного обучения и их применение на разных этапах урока. Авторами отмечено, что использование методов технологии проблемного обучения позволяет повысить качество образования обучающихся.

References

  1. 1. Горина О.П. Какие задания можно назвать проблемными при обучении математике? / О.П. Горина // Начальная школа. – 2022. – №5. – С.109–111.
  2. 2. Мельникова Е.Н. Проблемно-диалогическое обучение: понятие, технология, предметная специфика / Е.Н. Мельникова // Сб. программ под науч. ред. Д.И. Фельдштейна. – М: Баласс, 2008.
  3. 3. Мельникова Е.Л. Анализ уроков изучения нового материала / Е.Л. Мельникова // Школа 2100. Вып. 4. – М.: Баласс, 2023.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.