Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Razvitie lichnostnykh kachestv doshkol'nikov soglasno FOP DO

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions»
Authors:
Nikiforova E. A. 1 , Artemeva A. V. 1
Work direction:
Развитие психолого-педагогического сопровождения в современном образовании
Rating:
Article accesses:
307
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "TsRR - D/S 8 "Dvorets detskoi radosti"
For citation:
Nikiforova E. A., & Artemeva A. V. (2023). Razvitie lichnostnykh kachestv doshkol'nikov soglasno FOP DO. Educational organization as a resource for the implementation of innovative solutions, 134-137. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается проблема развития личностных качеств дошкольников согласно ФОП ДО. Авторами отмечается, что дошкольное образование – это не только подготовка к школе, но и важный этап в формировании личности ребенка. Гармоничное развитие, основанное на взаимодействии с окружающим миром, станет залогом успешного будущего.

References

  1. 1. Рощина Е.В. Развитие личностных качеств ребенка в соответствии с ФГОС ДО / Е.В. Рощина // Проблемы и перспективы развития образования. – Краснодар: Новация, 2016. – С. 120–121. EDN VMRGAX

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.