Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Using Froebel's Gifts for the sensory development of young children

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Modern teacher and his role in the formation of key competencies of students»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Modern teacher and his role in the formation of key competencies of students»
Authors:
Zakharova V. S. 1 , Timofeeva T. A. 1
Work direction:
Современные технологии в образовании
Rating:
Article accesses:
90
1 MBDOU "Detskii sad 207 "Planeta detstva"
For citation:
Zakharova V. S., & Timofeeva T. A. (2025). Using Froebel's Gifts for the sensory development of young children. Modern teacher and his role in the formation of key competencies of students. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article discusses the use of "Froebel's Gifts" for the sensory development of young children. It is noted that Froebel's Gifts are a valuable tool for the cognitive development of preschoolers.

References

  1. 1. Болмосова Н.В. Формирование сенсорных эталонов у детей младшего дошкольного возраста через дидактический набор «Дары Фрёбеля» / Н.В. Болмосова [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.1urok.ru/categories/19/articles/56452 (дата обращения: 21.04.2025).
  2. 2. Шахаева Е.Ю. Сенсорное развитие детей с использованием «Даров Фрёбеля / Е.Ю. Шахаева [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://nsportal.ru/detskiy-sad/raznoe/2018/02/15/proekt-sensornoe-razvitie-detey-s-ispolzovaniem-darov-frebelya (дата обращения: 21.04.2025).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.