Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Non-standard forms of lessons as a factor in developing interest in the native language

Proceeding
DOI: 10.21661/r-574993
Open Access
Аll-Russian scientific and practical conference «Modern teacher and his role in the formation of key competencies of students»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Modern teacher and his role in the formation of key competencies of students»
Author:
Lokhmatova A. A. 1
Scientific adviser:
Lomakina S. A.2
Work direction:
Образовательный процесс в организациях общего и дополнительного образования
Rating:
Article accesses:
478
Published in:
Информрегистр
eLibrary.ru
1 MBOU "Gimnaziia g. Livny"
2 FSBEI of HE "Bunin Yelets State University"
For citation:
Lokhmatova A. A. (2025). Non-standard forms of lessons as a factor in developing interest in the native language. Modern teacher and his role in the formation of key competencies of students, 178-180. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-574993

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена вопросу моделирования урока русского языка. Нестандартные формы занятия способствуют выстраиванию работы, направленной на формирование интереса к родному языку. Ученик становится участником предметного и межпредметного взаимодействия, открывающего ему путь к постижению слова, предложения, текста.

References

  1. 1. Лухтай Л.К. Нестандартный урок / Л.К. Лухтай // Начальная школа. – М., 1992. – №3–4.
  2. 2. Печерская Е. Уроки разные и необычные / Е. Печерская // Родная школа. – М., 1995. – №4.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.