Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Organization of mentoring through social partnership with a public organization

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Cooperation between science and practice - the path to modernization and innovative development»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Cooperation between science and practice - the path to modernization and innovative development»
Authors:
Ialukova I.V. 1 , Antonova N. L. 1
Work direction:
Исследования в образовании и образовательные практики
Rating:
Article accesses:
825
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "Batyrevskaia SOSh 1"
For citation:
Ialukova I. V., & Antonova N. L. (2023). Organization of mentoring through social partnership with a public organization. Cooperation between science and practice - the path to modernization and innovative development, 85-87. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article is devoted to the process of supporting young teachers in educational activities through the cooperation of the school with the social partners of the "Maritime Brotherhood". In the article, the author tries to answer the question: how and how to attract social partners, how to organize cooperation. The experience of the MAOU "Batyrevskaya Secondary School No. 1" on the model of individualized mentoring is presented.

References

  1. 1. Дружинина С.А. Сущность и содержание понятия «наставничество». Наставничество в современной образовательной практике / С.А. Дружинина, О.А. Сморгович [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://nsportal.ru/ (дата обращения: 08.12.2023).
  2. 2. Поздеева С.И. Наставничество как деятельностное сопровождение молодого специалиста: модели и типы наставничества / С.И. Поздеева // Научно-педагогическое обозрение. – 2017. – №2. – С. 87–91. DOI 10.23951/2307-6127-2017-2-87-91. EDN YMZWJR
  3. 3. Чернявская А.П. Роль педагога-наставника в адаптации молодого учителя / А.П. Чернявская, Л.Н. Данилова // Ярославский педагогический вестник. – 2019. – №4. – С. 62–70. DOI 10.24411/1813-145X-2019-10453. EDN NBGCOU
  4. 4. Шакирова Д.М. Стратегии, формы и приемы наставничества: международный и региональный опыт / Д.М. Шакирова // Современное образование: актуальные вопросы и инновации. – 2019. – №4. – С. 323–328. EDN YNOJIA

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.