Обзор российского рынка digital рекламы
Proceeding


- Published in:
- III International applied research conference «Economics and management: problems, trends and future development»
- Authors:
- Moiseev V. S. 1 , Pynko M. V. 1
- Scientific adviser:
- Kmet E. B.1
- Work direction:
- Менеджмент и его разновидности, диверсификация, маркетинг, ценообразование
- Rating:
- Article accesses:
- 5492
- Published in:
- eLibrary.ru
- Cited by:
- 3 articles
1 FSBEI of HPE "Vladivostok State University of Economics and Service"
- APA
For citation:
Moiseev V. S., & Pynko M. V. (2016). Обзор российского рынка digital рекламы. Economics and management: problems, trends and future development, 132-140. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.
- Full text
- Metrics
- Cited by
Abstract
Nowadays Digital advertising has the highest rate of growth in the global advertising market. Modern advertisers every year more and more attention to interactive advertising. This article describes the main types of Digital advertising, digital advertising market in Russia condition in 2014-2015, identified the main trends in the market and propose actions promoting the International Department of Marketing and Trade VSUES.
Keywords
References
- 1. Винничук О.Ю. Оценка востребованности программ экономического направления подготовки на рынке образовательных услуг ВПО в ДФО / О.Ю. Винничук, А.П. Захарова // Экономика и предпринимательство. – 2014. – №5–1 (46–1). – С. 238–244.
- 2. Записки маркетолога // Что такое естественная реклама? [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.marketch.ru/marketing_dictionary/marketing_terms_e/estestvennaya_reklama/
- 3. Карпова С.В. Научные труды вольного экономического общества России / С.В. Карпова, И.В. Рожков, Ю.О. Иванова // Вольным экономическим обществом России. Том 189. – 2014. – С. 414–418.
- 4. Кметь Е.Б. Методика расчета коэффициентов для моделей оценки бюджета продвижения компании: достоинства и ограничения // Практический маркетинг. – 2016. – №2 (228). – С. 11–17.
- 5. Кметь Е.Б. Управление маркетингом: Учебник / Е.Б. Кметь, А.Г. Ким. – Владивосток: Изд-во ВГУЭС, 2015. – 308 с.
- 6. Кметь Е.Б. Управление контекстной рекламой / Е.Б. Кметь, К.В. Пысина // Проблемы теории и практики управления. – 2013. – №10. – С. 116–122.
- 7. Некоммерческое Партнерство развития интерактивной рекламы IAB Russia: Официальный сайт [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://iabrus.ru/
- 8. Результаты второго ежегодного исследования мнений рекламодателей об интерактивной рекламе в России – IAB Russia Digital Advertisers Barometer – 2015 [Электронный ресурс] // Iab Russia Advertisers Barometer [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://iabrus.ru/projects/506
- 9. Экономика Рунета 2014–2015: Совместный исследовательский проект РАЭК и НИУ ВШЭ «экономики Рунета» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://raec.ru/upload/files/er15.pdf (дата обращения: 11.04.2016).
- 10. Экосистема Digital-рынка России на 30.03.2016 от IAB Russia [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.diges.ru/?view=magazine
- 11. Browse thousands of words and phrases selected by Financial Times editors and suggest new terms for the glossary // Financial Times [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lexicon.ft.com/Term?term=digital-marketing
Comments(0)