Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Development of corporate identity on the basis of the international identity by example of the author's floristic studio (Moscow)

Proceeding
DOI: 10.21661/r-112196
Open Access
IX International applied research conference «Scientific studies from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
IX International applied research conference «Scientific studies from theory to practice»
Authors:
Anokhina N.D. 1 , Tkalich S. K. 2 , Sokolnikova N. M. 1
Work direction:
Культурология и искусствоведение (теория и история культуры, музееведение и др.)
Rating:
Article accesses:
3521
Published in:
eLibrary.ru
1 Institute of Arts of FSBEI of HE "Moscow State Pedagogical University"
2 Institute of Fine Arts FSBEI of HE "Moscow State Pedagogical University"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article discusses the process of diploma project development. The project includes development of corporate style of the company on the principle of «identity», creation of original style elements and also development of a package of promotional products for the author's floristic studio. As an art-graphic element the authors chose a «modern» style. Project-art design was accomplished using computer programs Adobe Photoshop and Adobe Illustrator.

References

  1. 1. Бернадская Ю.С. Текст в рекламе: Учебное пособие для студентов вузов / Ю.С. Бернадская. – М.: Юнити-Дана, 2014. – 288 с.
  2. 2. Годин А.М. Брендинг: Учебное пособие / А.М. Годин. – 3-е изд., перераб. и доп. – М: Дашков и К°, 2013. – 184 с.
  3. 3. Кулешова О.Д. Фрактальная графика в структуре компьютерного моделирования / О.Д. Кулешова // Студенческий научный форум: Педагогические науки. – 2016.
  4. 4. Моисеева Н. Альфонс Муха. Серия: Великие художники мира / Н. Моисеева. – Рипол-Классик, 2014. – 40 с.
  5. 5. Ормистон Р. Альфонс Муха. Лучшие произведения. / Р. Ормистон; пер. И.Д. Голыбина. – М.: Арт-родник, 2013. – 200 с.
  6. 6. Сокольникова Н.М. Методика преподавания изобразительного искусства: Учебник для вузов / Н.М. Сокольникова. – 6-е изд., стер. – М.: Академия, 2013. – 256 с.
  7. 7. Ткалич С.К. Формирование специальных компетенций дизайнеров в ходе профессиональной подготовки / С.К. Ткалич // Инновации в образовании. – 2015. – №5. – С. 49–55.
  8. 8. Фазылзянова Г.И. Применение метода айтрекинга для оценки качества графической и мультимедийной продукции / Г.И. Фазылзянова, В.В. Балалов // Наука и Мир. – 2014. – №3 (7). – С. 173–179.
  9. 9. Айдентика [Электронный ресурс]. – Режим доступа: youknowme.ru/Ajdentika
  10. 10. Рекламное агентство нового поколения [Электронный ресурс]. – Режим доступа: reklanna.ru/index.php?page.
  11. 11. Айдентика [Электронный ресурс]. – Режим доступа: logomotiv.ru/identity/differences
  12. 12. Logobrand [Электронный ресурс]. – Режим доступа: logobrand.ru/otlichie-brendbuka

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.