Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Functions of public relations

Research Article
DOI: 10.21661/r-113129
Open Access
Monthly International Academic Journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly International Academic Journal «Interactive science»
Author:
Baranov G. V. 1
Work direction:
Философия
Rating:
Article accesses:
4236
Published in:
doaj
eLibrary.ru
Cited by:
1 articles
1 Omsk Branch of FSBEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation"
For citation:
Baranov G. V. (2016). Functions of public relations. Interactive science, 43-45. https://doi.org/10.21661/r-113129

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
  • Cited by
UDC 130.2:659.4410

Abstract

The article reveals the importance of communication with the public in the implementation of human rights and the ideals of mankind; characterized by the specificity of public relations in the information culture of belief; PR functions are explained on the criterion of optimization of activity of social interactions on the basis of cultural ideals.

References

  1. 1. Связи с общественностью как социальная инженерия / Под ред. В.А. Ачкасовой, Л.В. Володиной. – СПб.: Речь, 2005. – 336 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://pr-engineering.narod.ru/
  2. 2. Баранов Г.В. Связи с общественностью в органах власти: учебное пособие. – Омск: Изд-во ОмГТУ, 2016. – 112 с.
  3. 3. Баранов Г.В. Философия политики, государства и права: практикум: учебное пособие. – Омск: Изд-во ОмГТУ, 2012. – 260 с.
  4. 4. Баранов Г.В., Антонова Ю.И. Глобальные аспекты стандартизации социальной ответственности организации // Вестник СибАДИ. – Выпуск 2(48). 2016. С. 143–146.
  5. 5. Баранов Г.В. Концепция социальной ответственности в гражданском обществе России // Международный научно-исследовательский журнал. – 2016. №2 (44). – Часть 1. Февраль – С. 64–65. DOI: 10.18454/irj.2016.44.097.
  6. 6. Баранов Г.В., Парамонов Н.В. Модели связи с общественностью в корпоративном управлении // Актуальные вопросы развития экономики: материалы межд. научно-практ. конф. – Омск: Параграф, 2013. – С. 262–265.
  7. 7. Баранов Г.В. Функции философии в культуре глобализирующегося человечества // Международный научно-исследовательский журнал. – 2015. – №2 (33). – С. 36–38.
  8. 8. Баранов Г.В. Фактор философии в культуре общества // Гуманитарные науки: Коллект. науч. Монография / Под ред. Н.Р. Красовской. – М.: Интернаука, 2016. – Том 1. – Глава 2. – С. 30–46.
  9. 9. Кондратьев Э.В., Абрамов Р.Н. Связи с общественностью. – М.: Кнорус, 2012. – 272 с.
  10. 10. Баранов Г.В. Проблема прав человека в философии политики // Двадцать вторые апрельские экономические чтения: Материалы межд. научно-практ. конф. / Под ред. В.А. Ковалева, А.И. Ковалева. – Омск, 2016. – С. 252–257.
  11. 11. Документы ООН [Электронный ресурс]. – Режим доступа – http://www.un.org/ru/documents.
  12. 12. Баранов Г.В. Философия культуры и морали: практикум: учебное пособие. – Омск: Изд-во ОмГТУ, 2012. – 260 с.
  13. 13. Баранов Г.В. Философский практикум: учебное пособие: под ред. В.Н. Лавриненко. – 2-е изд. – М.: Юнити-Дана, 2012. – 528 с.
  14. 14. Баранов Г.В. Деятельность в бытии. – Мюнхен: AVM, 2013. – 198 с.
  15. 15. Гуманитарность и социальность: актуальные проблемы: Колл. монография / Г.В. Баранов [и др.]; гл. ред. Г.В. Баранов. – Мюнхен, 2013. – 196 с.
  16. 16. Баранов Г.В. Факторы философии и мировоззрения в бытии человека // Успехи современной науки. – 2016. – №6. – Том 4. – С. 55–58.
  17. 17. Баранов Г.В. Ценность в культуре // Успехи современной науки и образования. – 2016. – №7. – Том 5. – С. 39–41.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.