Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Ways to improve parental competence of special children parents

Research Article
DOI: 10.21661/r-113801
Open Access
International academic journal «Humanitarian»
Creative commons logo
Published in:
International academic journal «Humanitarian»
Author:
Nikulina E.S. 1
Work direction:
[13.00.00] Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
3692
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 Private family club "Raduga"
For citation:
Nikulina E. S. (2016). Ways to improve parental competence of special children parents. Humanitarian, 34-35. https://doi.org/10.21661/r-113801

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

This article highlights the current problems of special children parental competence, common mistakes of parents bringing up children with disabilities and ways to eliminate these errors by using properly studied and selected recommendations.

References

  1. 1. Иванов И.А. Формирование представлений о родительской компетентности. – М.: Просвещение, 2002. – 130 с.
  2. 2. Петров И.И. Раньше было слово. – М.: Академия, 1998. – 45 с.
  3. 3. Богачева Л.С. Компетентность и компетенция как понятийно-терминологическая проблема [Текст] / Л.С. Богачева // Актуальные вопросы современной педагогики: Материалы II междунар. науч. конф. (г. Уфа, июль 2012 г.). – Уфа: Лето, 2012.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.