Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Mass media influence on students' professional illusion formation

Research Article
DOI: 10.21661/r-114447
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Authors:
Ermakov V.A. 1 , Bozhdanova Yu.V. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
6240
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Plekhanov Russian University of Economics"
For citation:
Ermakov V. A., & Bozhdanova Y. V. (2016). Mass media influence on students' professional illusion formation. Interactive science, 56-59. https://doi.org/10.21661/r-114447

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 159.9.01

Abstract

This article presents mass media activities as a possible source of professional socialization, adequateness of social process informative display in the sphere of young people professional identity. It describes pattern distortion of occupational structure, presents the problem of mass media inadequate influence on students’ understanding about the choice and perspectives of their profession. The main factors which help to create student’s understanding about their professional future are examined.

References

  1. 1. Многоуровневое управление в области образования и обучения: преимущества и недостатки [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://docviewer.yandex.ru/?url=http%3A%2F%2Fwww.etf.europa.eu%2Fwebatt.nsf%2F0%2F2EEC4E1BF1FDE070C12579F800355610%2F%24file%2FConcept%2520Note_%2520Conference%2520MLG_RU.pdf&name=Concept%20Note_%20Conference%20MLG_RU.pdf&lang=ru&c=58149b55183f (дата обращения: 29.10.2016).
  2. 2. Доклад V. Кризис в сфере занятости молодежи: Время действовать Международная конференция труда, 101-я сессия, 2012 г. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://docviewer.yandex.ru/?url=http%3A%2F%2Fsartraccc.ru%2FDisser%2Fwcms.pdf&name=wcms.pdf&lang=ru&c=58158e0c4d07/ (дата обращения: 29.10.2016).
  3. 3. Информационно-правовой портал «Гарант»: http://base.garant.ru/70379634/ (дата обращения: 29.10.2016).
  4. 4. Сайко Е.Л. Культурфилософский анализ СМИ: механизмы конструирования медиареальности. Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата философских наук. Томск. – 2012 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://cheloveknauka.com/kulturfilosofskiy-analiz-smi (дата обращения: 29.10.2016).
  5. 5. Большая медицинская энциклопедия [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://big_medicine.academic.ru/4761/%D0%98%D0%9B%D0%9B%D0%AE%D0%97%D0%98%D0%98/ (дата обращения: 29.10.2016).
  6. 6. Мифы или реальность [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.molomo.ru/inquiry/illusions.html/ (дата обращения: 29.10.2016).
  7. 7. Б. М. Величковский, В. П. Зинченко, А. Р. Лурия. Психология восприятия. – М.: Московский университет 1973 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://psychlib.ru/mgppu/vpv/VPV-001-.HTM (дата обращения: 29.10.2016).
  8. 8. Преподаватели и студенты вузов: образовательные и трудовые стратегии в 2014 г. Информационный бюллетень. – М.: Национальный исследовательский университет; Высшая школа экономики, 2016. – №6 (95). – 88 с.
  9. 9. Шукшина Л.В. Философское понятие, структура и функции социальных иллюзий / Л. В Шукшина // Вестник Тамбовского университета. Серия: гуманитарные науки. – 2008. – №2. – С. 298.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.