Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The role of territorial marketing in the formation of Russian Far East social and economic development complex

Research Article
DOI: 10.21661/r-114720
Open Access
International academic journal «Science in figures»
Creative commons logo
Published in:
International academic journal «Science in figures»
Author:
Bacherikova M. L. 1
Work direction:
[08.00.00] Экономические науки
Rating:
Article accesses:
3799
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 School of Economics and Management FSFEI of HE “Far Eastern Federal University”
For citation:
Bacherikova M. L. (2016). The role of territorial marketing in the formation of Russian Far East social and economic development complex. Science in figures, 34-38. https://doi.org/10.21661/r-114720

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 339.138

Abstract

The article describes those areas of marketing tools which used in the complex of measures on Far East development. The role of territory marketing in formation of conditions for social and economic development of Far East macroregion is determinated; proposals on marketing approach to territory management in order to increase its competitiveness and attractiveness are formulated.

References

  1. 1. Aiello G. Global branding and country of origin: Creativity and passion / G.  Aiello, R. Donvito, T. Vescovi. Taylor and Francis Inc. – 2016. – 121 p.
  2. 2. Kalieva O.M. Development of territory brand image: The marketing aspect. Review of European Studies. – 2015. – №7, 2. – P. 23–28.
  3. 3. В Хабаровске подведены итоги открытого городского конкурса «Визуальная составляющая бренда города Хабаровска». Администрация г. Хабаровска [Электронный ресурс].  – Режим доступа: http://www.khabarovskadm.ru/news/index.php?ELEMENT_ID=714379 (дата обращения: 29.09.2016).
  4. 4. Владивосток вошел в пятерку самых посещаемых туристами городов России. Восточный экономический форум [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://forumvostok.ru/vladivostok-voshel-v-pyaterku-samyh-poseshhaemyh-turistami-gorodov-rossii/ (дата обращения: 29.09.2016).
  5. 5. Итоги конкурса «Город России – национальный выбор» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://xn----etbdra6aacodma.xn--p1ai/rating (дата обращения: 29.09.2016).
  6. 6. Коробкова Н.А. Маркетинг взаимодействия в системе управления социально-экономическим потенциалом территории: Дис. … канд. экон. наук. – Пенза, 2015. – 230 c.
  7. 7. Об утверждении Государственной программы Российской Федерации «Социально-экономическое развитие Дальнего Востока и Байкальского региона». Постановление Правительства РФ от 15.04.2014 г. [ред. от 09.08.2016 г.] [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://docs.cntd.ru/document/499091773 (дата обращения: 16.09.2016).
  8. 8. Опрос для предпринимателей. Министерство по развитию Дальнего Востока [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://poll2.minvostokrazvitia.ru/index.php (дата обращения: 29.09.2016).
  9. 9. Отток населения с Дальнего Востока сократился в 5 раз за первую половину 2016 года / АСТВ [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://astv.ru/news/mir/2016–08–25-ottok-naseleniya-s-dalnego-vostoka-sokratilsya-v-5-raz-za-pervuu-polovinu-2016-goda (дата обращения: 16.09.2016).
  10. 10. Стратегия социально-экономического развития Приморского края до 2025 года: утв. Законом Приморского края от 20.10.2008 г. №324-КЗ [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.primorsky.ru/authorities/executive-agencies/departments/economics/development/strategy/pk-25.php (дата обращения: 29.09.2016).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.