The influences of folk pedagogics on teenagers’ multicultural education
Research Article
DOI: 10.21661/r-115971
Open Access


- Published in:
- Monthly international scientific journal «Interactive science»
- Authors:
- Ergeshali kyzy A. 1 , Aidarova M.D. 1
- Work direction:
- Педагогика
- Rating:
- Article accesses:
- 3553
- Published in:
- doaj
- eLibrary.ru
1 Batken State University
- APA
For citation:
Ergeshali kyzy A., & Aidarova M. D. (2017). The influences of folk pedagogics on teenagers’ multicultural education. Interactive science, 73-75. https://doi.org/10.21661/r-115971
- Full text
- Metrics
UDC 377.07
DOI: 10.21661/r-115971
Abstract
This article analyzes some problems of multicultural education of teenagers through such types of national oral creativity as fairy tales, sayings and traditional holidays. The researchers have noted that multicultural education is important and useful in the process of foreign language teaching.
Keywords
References
- 1. Халеева И.И. Основы теории обучения пониманию иноязычной речи [Текст] / И.И. Халеева. – М., 2003.
- 2. Ажмякова Н.Н. Межкультурное воспитание младших школьников в учебном процессе [Текст] / Н.Н. Ажмякова. – Ижевск, 2003.
- 3. Кравцов Н.И. Русское народное устное творчество [Текст] / Н.И. Кравцов. – М., 1983.
- 4. Аникин В.П. Русское народное поэтическое творчество [Текст] / В.П. Аникин. – М., 1983.
- 5. Мамонтов А.И. Язык и культура [Текст] / А.И. Мамонтов. – М., 2000.
- 6. Даль В.И. Пословицы русского народа [Текст] / В.И. Даль. – М., 1997.
- 7. Митина В.С. Русские пословицы, поговорки и их английские аналоги [Текст] / В.С. Митина. – СПб., 2003.
- 8. Горная Т.И. Педагогические условия патриотического воспитания младших школьников средствами народной музыки [Текст] / Т.И. Горная. – Уфа, 2004.
- 9. Седых В.Д. Воинские ритуалы [Текст] / В.Д. Седых. – М., 1986.
- 10. Костоусов Н.С. История России в традициях, праздниках, обычаях и ритуалах: Монография [Текст] / Н.С. Костоусов // Международный научный педагогический интернет-журнал с библиотекой-депозитарием. – М.: OIMRU, 2000.
Comments(0)