Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Branding as an effective management tool of the territory development

Proceeding
DOI: 10.21661/r-117038
Open Access
X International Scientific and Practical Conference «A new word in science development perspectives». Volume 2
Creative commons logo
Published in:
X International Scientific and Practical Conference «A new word in science development perspectives». Volume 2
Author:
Petrova E.M. 1
Work direction:
Экономика
Rating:
Article accesses:
3636
Published in:
eLibrary.ru
1 Pyatigorsk Brunch FSBEI of HE "G.V. Plekhanov Russian University of Economics"
For citation:
Petrova E. M. (2016). Branding as an effective management tool of the territory development. A new word in science development perspectives, 2(4 (10)), 175-178. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-117038

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются концептуальные подходы к пониманию и формированию бренда территории. Отражены основные аспекты бренда территории. Перечислены требования, которым должен соответствовать территориальный бренд. Проанализирована практика разработки и продвижения брендов российских городов и регионов.

References

  1. 1. Анхольт С. Бренд Америка: мать всех брендов [Текст] / С. Анхольт, Дж. Хильдрет. – М.: Добрая книга, 2010. – 232 с.
  2. 2. Визгалов Д.В. Брендинг города [Текст] / Д.В. Визгалов. – М.: Фонд «Институт экономики города», 2011. – 158 с.
  3. 3. Визгалов Д.В. Маркетинг города: практики в поисках теории [Текст] / Д.В. Визгалов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2008. – №3. – С. 78–85.
  4. 4. Институт территориального планирования «Урбаника» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.urbanica.spb.ru.
  5. 5. Мещеряков Т.В. Концептуальные положения по управлению территориальным маркетингом: институциональный подход [Текст] / Т.В. Мещеряков. –СПб.: Изд-во СЗГТУ, 2010. – 242 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.