Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The approaches to empirical modeling of an intercorporate opportunism

Proceeding
DOI: 10.21661/r-117264
Open Access
X International Scientific and Practical Conference «A new word in science development perspectives». Volume 2
Creative commons logo
Published in:
X International Scientific and Practical Conference «A new word in science development perspectives». Volume 2
Authors:
Borisov I.A. 1 , Sharapova V.M. 1
Work direction:
Экономика
Rating:
Article accesses:
1925
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Ural State University of Economics"
For citation:
Borisov I. A., & Sharapova V. M. (2016). The approaches to empirical modeling of an intercorporate opportunism. A new word in science development perspectives, 2(4 (10)), 58-60. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-117264

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В работе излагаются подходы к эмпирической оценке внутрифирменного оппортунизма. Выявляются недостатки и преимущества каждого подхода с точки зрения возможностей его применения на российском рынке труда, раскрываются особенности каждого подхода.

References

  1. 1. Лебенстайн Х. Аллокативная эффективность в сравнении с «Х-эффективностью» / Х. Лебенстайн // Теория фирмы / Под. ред. В.М. Гальперина. – СПб.: Экономическая школа, 1995. – С. 477–506.
  2. 2. Тамбовцев В.Л. Новая институциональная экономическая теория и менеджмент / В.Л. Тамбовцев // Российский журнал менеджмента. – 2006 – №4 – С. 123–130.
  3. 3. Wathne K.H. Opportunism in Interfirm Relationships: Forms, Outcomes, and Solutions / Kenneth H. Wathne, Jan B. Heide // Journal of marketing. – Vol 64 (October 2000). – P. 36–51.
  4. 4. Ishiguro S. Competition and Moral Hazard / Shingo Ishiguro // Graduate School of Economics; Osaka University (February 2004).
  5. 5. Amaya K. Rational Ignorance in Moral Hazard Problems / Kenichi Amaya, Kobe University (February 20, 2005).
  6. 6. Dufwenberg M. Social norms and moral hazard / Martin Dufwenberg, Michael Lundholm (April 20, 1998).
  7. 7. Brekke K.A. Moral hazard and moral motivation: Corporate social responsibility as labor market screening / Kjell Arne Brekke, Karine Nyborg (August 30, 2004).
  8. 8. Bartling B. The Intensity of Incentives in Firms and Markets: Moral Hazard with Envious Agents / Bjorn Bartling, Ferdinand von Siemens // Department of Economics, University of Munich, Discussion paper 2006–14 (April 2006).
  9. 9. Sunder S. Contract Theory and Strategic Management: Balancing Expectations and Actions / Shyam Sunder; Yale School of Management (February 23, 2004).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.