Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Определение и психологический анализ педагогических ситуаций

Proceeding
XII International Student Scientific and Practical Conference «Student science in the XXI century»
Creative commons logo
Published in:
XII International Student Scientific and Practical Conference «Student science in the XXI century»
Author:
Iarmukhametova A. K. 1
Work direction:
Психологические науки
Rating:
Article accesses:
2445
Published in:
eLibrary.ru
1 Institute of Mathematics, Physics, Informatics FSFEI of HE "Krasnoyarsk State Pedagogical University named after V.P. Astafyev"
For citation:
Iarmukhametova A. K. (2017). Определение и психологический анализ педагогических ситуаций. Student science in the XXI century, 213-215. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье исследователем представлена схема анализа педагогической ситуации и, опираясь на предложенную схему, проведён письменный психологический анализ двух конфликтных ситуаций.

References

  1. 1. Рыбакова М.М. Конфликт и взаимодействия в педагогическом процессе. – М., 1991. – 227 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.