Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Active methods as optimization model for teaching English for special purposes

Research Article
DOI: 10.21661/r-117837
Open Access
Monthly International Scientific Journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly International Scientific Journal «Interactive science»
Author:
Nechayuk I.A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
4032
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 Diplomatic Academy of Ukraine Ministry of Foreign Affairs of Ukraine
For citation:
Nechayuk I. A. (2017). Active methods as optimization model for teaching English for special purposes. Interactive science, 96-99. https://doi.org/10.21661/r-117837

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 81.243

Abstract

The article provides the analyses of modern active learning methods that activate and accelerate the acquisition of foreign language communicative competence, adaptation to foreign language environment. Namely, active methods – communicative and competence, whose components are «brainstorming», «mind maps», «needs analysis», synectic method, role-plays are the elements of critical thinking. These methods are the most effective and meet the requirements of a modern business man. The methods defined are aimed solely at attracting language capacity and the development of communication skills by enhancing higher order thinking.

References

  1. 1. Cох Janelle Teaching Strategies that Enhance Higher-Order Thinking Skills [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.teachhub.com/teaching-strategies-enhance-higher-order-thinking
  2. 2. Interactive Techniques [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.fctl.ucf.edu/TeachingandLearningResources/CourseDesign/Assessment/content/101_Tips.pdf
  3. 3. Spruck-Wrigley, Heidi and Jim Powrie. What Does It Take for Adults to Learn? – 2002.
  4. 4. The Synectic Model For Teaching English [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://eltnotes.wordpress.com/2010/05/13/8-the-synectic-model-for-teaching-english/
  5. 5. Азимов Э.Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э.Г. Азимов, А.Н. Щукин. – М.: Изд-во ИКАР, 2009. – 448 с.
  6. 6. Бухбиндер В.А. Методика интенсивного обучения иностранным языкам / Под ред. В.А. Бухбиндера, Г.А. Китайгородской. – Вища школа, 1988. – 344 с.
  7. 7. Дианова О.М. Ролевая игра в обучении иностранному языку: Обзор зарубежной методической литературы [Текст] / О.М Дианова, Л.Х. Костина // Иностранные языки в школе. – 1998. – №3. – С. 90–92.
  8. 8. Китайгородская Г.А. Методика интенсивного обучения иностранным языкам [Текст] / Г.А. Китайгородская. – М.: Высшая школа, 1986. – 112 с.
  9. 9. Кравченко Н.Т. Алгоритм управления ситуативным полем при обучении иностранному языку / Н.Т. Кравченко // Информационные технологии образования. – Новосибирск, 2003. – С. 21–25.
  10. 10. Красовский Ю.Д. Мир деловой игры / Ю.Д. Красовский. – М.: Экономика, 1989, – 175 с.
  11. 11. Леонтьев А.А. Основы психолингвистики: Смысл. – М.: Академия, 2005 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.litres.ru/pages/biblio_book
  12. 12. Метод Китайгородской [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://4brain.ru/
  13. 13. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. – 2-е изд. – М.: Просвещение, 1991. – 223 с.
  14. 14. Скалкин В.Л. Обучение диалогической речи (на материале английского языка): Пособие для учителей / В.Л. Скалкин. –  Радянська школа, 1989. – 158 с.
  15. 15. Скалкин В.Л. Основы обучения устной иноязычной речи / В.Л. Скалкин. – М.: Рус. яз., 1981. – 248 с.
  16. 16. Стариков П.А. Пиковые переживания и технологии творчества: учебное пособие / П.А. Стариков. – Красноярск: Филиал НОУ ВПО, 2011. – 92 с.
  17. 17. Талызина Н.Ф. Педагогическая психология: Учебное пособие / Н.Ф. Талызина. – М.: Академия, 1998. – 288 с.
  18. 18. Шехтер И.Ю. Эмоционально-смысловой подход к обучению чужому языку / И.Ю. Шехтер. – М., НГУ Н. Нестеровой, 1993.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.