Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

On the development of physical qualities and improving the health of University students

Proceeding
X International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
X International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Author:
Nurmatova D. R. 1
Scientific adviser:
Pikalova T. V.1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2094
Published in:
eLibrary.ru
1 Tarazskii gosudarstvennyi universitet im. M.Kh. Dulati
For citation:
Nurmatova D. R. (2017). On the development of physical qualities and improving the health of University students. Education and science in the modern context, 168-170. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article examines the essence and main components of the process of physical education in high school, recommendations for improvement and practical development of students of the subject material, to promote health and improve educational performance.

References

  1. 1. Ашмарин Б.А. Теория и методики физического воспитания: Учебник для студентов фак. физ. культуры пед. ин-тов по спец. «Физическая культура» / Б.А. Ашмарин, Ю.А. Виноградов, 3.Н. Вяткина [и др.]; Под ред. Б.А. Ашмарина. – М.: Просвещение, 1990. – 287 с.
  2. 2. Холодов Ж.К. Теория и методика физического воспитания и спорта [Текст]: Учебное пособие / Ж.К. Холодов, В.С. Кузнецов. – 8-е изд., стереотип. – М.: Академия, 2010. – 480 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.