Review of the methods of diagnostics of image-schematic thinking in students of average school age with moderate degree of intellect disturbance
Research Article
DOI: 10.21661/r-130236
Open Access


- Published in:
- Monthly international academic journal «Interactive science»
- Author:
- Baranov S.N. 1
- Work direction:
- Педагогика
- Rating:
- Article accesses:
- 3274
- Published in:
- doaj
- eLibrary.ru
1 FSFEI of HE “Kurgan State University”
- APA
For citation:
Baranov S. N. (2017). Review of the methods of diagnostics of image-schematic thinking in students of average school age with moderate degree of intellect disturbance. Interactive science, 44-46. https://doi.org/10.21661/r-130236
- Full text
- Metrics
UDC 376.42
DOI: 10.21661/r-130236
Abstract
In this article some of the techniques that allow to reveal the level of formation of figurative-schematic thinking in pupils of secondary school age with a moderate degree of intellectual impairment have been considered.
References
- 1. Венгер Л.А. Основные закономерности психического развития ребенка [Текст] / Л.А. Венгер, В.С. Мухина // Дошкольное воспитание – 1973. – №5. – C. 29–38. – №6. – C. 32–39, C. 29–38.
- 2. Гильмушарифова Л.В. Формирование мыслительной деятельности детей с нарушением интеллекта [Текст] // Педагогика: традиции и инновации: материалы IV междунар. науч. конф. (г. Челябинск, декабрь 2013 г.). – Челябинск: Два комсомольца, 2013. – С. 145–149.
- 3. Забрамная С.Д. Психолого-педагогическая диагностика умственного развития детей / С.Д. Забрамная. – М.: Академия, 1995. – 154 с.
- 4. Иванов М.В. Пространственные представления при нормативном и нарушенном развитии // Журнал Известия Пензенского государственного педагогического университета им. В.Г. Белинского. – 2012. – Вып. №28.
- 5. Рубинштейн С.Л. О мышлении и путях его исследования [Текст] / С.Л. Рубинштейн. – М., 1958. – 142 с.
Comments(0)