Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Социально-психологические исследования с использованием мобильных устройств

Proceeding
VII Международная научно-практическая конференция «Priority directions of scienceand education development»
Creative commons logo
Published in:
VII Международная научно-практическая конференция «Priority directions of scienceand education development»
Author:
Vinokurov F. N. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
1761
Published in:
eLibrary.ru
1 Lomonosov Moscow State University
For citation:
Vinokurov F. N. (2015). Социально-психологические исследования с использованием мобильных устройств. Priority directions of scienceand education development, 145-146. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Research conducted using mobile questionnaire has shown that mobile surveys exhibit external validity issues when compared to traditional telephone interviews in case of identical survey design and sampling technique.

References

  1. 1. Винокуров Ф.Н. Опыт эмпирического исследования потребительской лояльности к бренду // Вестник Московского университета. Сер. – Т. 14. – С. 155–161.
  2. 2. Интерфакс. Число мобильных абонентов в РФ за январь‐март снизилось почти на 2 млн [Электронный ресурс]. –Режим доступа: http://www.interfax.ru/business/448098
  3. 3. Фоломеева Т.В. Динамика потребительских аттитюдов в условиях социально‐экономических изменений // Национальный психологический журнал. – 2010. – №2. – С.122–126.
  4. 4. García B. Using a smartphone app in qualitative research: the good, the bad and the ugly // Qualitative Research. – 2015.
  5. 5. Miller G. The smartphone psychology manifesto // Perspectives on Psychological Science. – 2012. – Т. 7. – №3. – P. 221–237.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.