Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Изучение растрового графического редактора в школьном курсе

Proceeding
VI Международная студенческая научно-практическая конференция «Научное сообщество студентов». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
VI Международная студенческая научно-практическая конференция «Научное сообщество студентов». Volume 1
Author:
Perevozchikova V. V. 1
Work direction:
Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
2590
Published in:
eLibrary.ru
1 МБОУ Игринская СОШ №5
For citation:
Perevozchikova V. V. (2015). Изучение растрового графического редактора в школьном курсе. Научное сообщество студентов, 1, 157-160. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The study of graphic editors occurs in the subject Information technology. To determine how these themes appear in the school course, was made a comparative analysis of authors of programs and textbooks on Informatics. The realism of the image, in raster graphics, is an advantage when teaching children. The realism of the image the child creates the illusion of possibility to influence the surrounding world, which in turn develops creativity and breadth of thinking.

References

  1. 1. Гейн А.Г., Сенокосов А.И., Шолохович В. Ф.Информатика. 7–9 классы: Учебники. – М.: Дрофа, 2003. – 240 с.
  2. 2. Гейн А.Г., Сенокосов А.И., Юнерман Н.А. Информатика. 10–11 классы: учебники. – М.: Просвещение, 2005. – 255 с.
  3. 3. Кузнецов А.А. Основы информатики: книги, самоучители. – М.: Дрофа, 2002. – 176 с.
  4. 4. Макарова Н.В. Информатика. 7–9 класс. Базовый курс: Учебники для школ. – М.: Дрофа, 2007. – 368 с.
  5. 5. Павлова И.М. Практические задания для работы в графическом редакторе // Информатика и образование. – 2001. – №1. – С. 35–44.
  6. 6. Семакин И.Г. Информатика и ИКТ. Базовый курс. 9 класс: Учебник / И.Г. Семакин, Л.А. Залогова, С.В. Русаков [и др.]. – М.: Бином. Лаборатория знаний, 2008. – 359 с.
  7. 7. Угринович Н.Д. Информатика. Учебник для 10 класса. Базовый уровень: Учебники. – М.: Бином. Лаборатория знаний, 2009. – 212 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.