Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Osobennosti lichnosti nesovershennoletnikh prestupnits

Theses of Report
Published in:
Internationa Extra-murral Online Conference «Scientific Dialogue: Issues of Humanitarian Studies»
Author:
Shumkova I. S. 1
Work direction:
Юридические науки
Rating:
Article accesses:
1821
1 FSFEI of HE "Bryansk State University named after Academician Ivan Georgiyevich Petrovsky"
For citation:
Shumkova I. S. (Jan 1, 1900). Osobennosti lichnosti nesovershennoletnikh prestupnits. Scientific Dialogue: Issues of Humanitarian Studies. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. Retrieved March 28, 2025, from https:/interactive-plus.ru/en/article/19139/discussion_platform

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассматривается проблема особенностей личности несовершеннолетних преступниц как одна из причин их противозаконного поведения. Автором проанализированы отчёты Судебного департамента при Верховном Суде РФ за последние 10 лет (форма №12).

References

  1. 1. Юсупов М.Р. Криминологический анализ современного состояния преступности и личности несовершеннолетних девушек-преступниц: По материалам центральных регионов Российской Федерации: Автореф. дис. … канд. юрид. наук / М.Р. Юсупов. – СПб, 2000. – 25 с.
  2. 2. Макаренко А.С. Книга для родителей: Педагогические сочинения: В 8 т / А.С. Макаренко. – М.: Директ-Медиа, 2014. – Т. 5. – 424 с.
  3. 3. Макаренко А.С. Педагогическая поэма / А.С. Макаренко; Сост., вступ. ст., примеч., пояснения с. Невская – М.: ИТРК, 2003. – 736 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.