Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Прогнозирование изменение абонентской базы

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Scientific studies: theory, methodology and practice». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Scientific studies: theory, methodology and practice». Volume 1
Author:
Ershova E. A. 1
Work direction:
Технические науки
Rating:
Article accesses:
1547
Published in:
eLibrary.ru
1 FSEI of HE "Siberian State University of Telecommunications and Information Sciences"
For citation:
Ershova E. A. (2017). Прогнозирование изменение абонентской базы. Scientific studies: theory, methodology and practice, 1(1), 296-299. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Цель данной статьи – это кратко рассмотреть теоретические положения Марковских процессов. Описывается алгоритм формирования матрицы переходных вероятностей. Производится прогнозирование изменение абонентской базы на конкретной услуге телекоммуникационной компании. В заключении вычислен период появления событий.

References

  1. 1. Афанасьев В.Н. Анализ временных рядов и прогнозирование: Учебник / В.Н. Афанасьев, М.М. Юзбашев. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 228 с.
  2. 2. Краса М.С. Математические методы и модели: Учебное пособие / М.С. Краса, Б.П. Чупрынов. – СПб.: Питер, 2010. – 496 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.