Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Gymnasium network educational resource as a form of interactive communication of a teacher and a student

Research Article
DOI: 10.21661/r-463829
Open Access
Monthly international academic journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international academic journal «Interactive science»
Authors:
Sidorova N.N. 1 , Rudenko E.A. 2
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3235
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 Surgut State University
2 MBGEI Gymnasium “Salahov Laboratory”
For citation:
Sidorova N. N., & Rudenko E. A. (2017). Gymnasium network educational resource as a form of interactive communication of a teacher and a student. Interactive science, 49-54. https://doi.org/10.21661/r-463829

  • Metadata
  • Full text
  • Reviewing
  • Metrics
UDC 37

Abstract

This article presents the experience of the Surgut gymnasium «Laboratory Salahova» teachers in creating a network educational resource on various subjects. Developed course gives students and teachers an opportunity to increase the level of self-employment high-school students and to expand the distance learning in high school. The individual characteristics of every class are considered in the tasks, and this is an advantage of the course developed by the teachers of the gymnasium. The article gives examples of history lesson technological map with assignments and texts proposed for study and already-learned topic check.

References

  1. 1. Дистанционные образовательные технологии: проектирование и реализация учебных курсов / М.Б. Лебедева, С.В. Агапонов, М.А. Горюнова [и др.]. – СПб.: БХВ – Петербург, 2010.
  2. 2. История России XX – начало XXI века: Учебн. для 9 кл. общеобразовательных школ / А.А. Данилов, Л.Г. Косулина, М.Ю. Брант. – Просвещение, 2014. – 381 с.
  3. 3. История развития российской культуры / Р.В. Пазин. – Ростов н/Д: Легион, 2013. – 300 с.
  4. 4. Дистанционные курсы. Методические рекомендации по созданию дистанционных курсов [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.curator.ru/method.html
  5. 5. Коряковцева Н.Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык / Н.Ф. Коряковцева. – М.: АРКТИ, 2002.
  6. 6. Маркова Е.С. Теоретические основы построения интегративно-модульных курсов английского языка для профильной школы: Дис. канд. пед. наук: 13.00.02. – М., 2004. – 233 c. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.lib.ua-ru.net/diss/cont/112115.html
  7. 7. Интернет урок ру [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://interneturok.ru/
  8. 8. Резапкина Г.В. Методика «Эрудит» / Г.В. Резапкина // Отбор в профильные классы. – М.: Генезис, 2005.
  9. 9. Открытое и дистанционное обучение: тенденции, политика и стратегии. – М.: Изд. ИНТ, 2004.
  10. 10. Прихожан А.М. Тревожность у детей и подростков: психологическая природа и возрастная динамика / А.М. Прихожан. – М.: НПО «МОДЭК», 2000.
  11. 11. Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: продвинутый курс: пособие для студентов педвузов и учителей / Е.Н. Соловова. – 2-е изд. – М.: Астрель, 2010.
  12. 12. Хуторской А.В. Интернет в школе. Практикум по дистанционному обучению / А.В. Хуторской. – М.: ИОСО РАО, 2000.
  13. 13. Полат Е.С. Дистанционное обучение каким ему быть? / Е.С. Полат, А.Е. Петров [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://distant.ioso.ru/library/publication/razvitie.htm
  14. 14. Юцявичене П. Теория и практика модульного обучения [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://sigma.fwebsite.net/для-студентов/юцявичене-п-теория-и-практика-модульн.html
  15. 15. Oliver R. Exploring strategies for online teaching and learning / R. Oliver // Distance Education. – 1999 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.deakin.edu.au/artsed/research/education
  16. 16. Roblyer M.D. How interactive are your distance courses? / M.D. Roblyer, L. Ekhami // Online Journal of Distance Learning Administration. – 2000. – 3 (2) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.westga.edu/~distance/roblyer32.html

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.