Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Семья как основной фактор формирования психического здоровья ребенка

Proceeding
II International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
II International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies». Volume 1
Authors:
Luzginova A. I. 1 , Luzginov A. V. 2 , Tatarinova E. M. 3
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1310
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "Sredniaia obshcheobrazovatel'naia Monakovskaia shkola"
2 Comprehensive school №30
3 D/S 67 "Aistenok"
For citation:
Luzginova A. I., Luzginov A. V., & Tatarinova E. M. (2017). Семья как основной фактор формирования психического здоровья ребенка. A breakthrough in science: development strategies, 1(2), 92-94. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье говорится о значении семьи в жизни ребенка. Авторами также рассмотрен вопрос структуры семьи.

References

  1. 1. Лисина М.И. Общение и его влияние на развитие психики дошкольника / М.И. Лисина. – М., 1974.
  2. 2. Маслоу А.Г. Дальние пределы человеческой психики / А.Г. Маслоу. – М., 1997.
  3. 3. Петровский А.В. Психологический словарь / А.В. Петровский, М.Г. Ярошевский. – 1990.
  4. 4. Пухова Т.И. Развитие представлений о семейных отношениях у детей // Вопросы психологии. – 1996. – №2.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.