Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Metafora razdeleniia mira v proizvedeniiakh antiutopii

Theses of Report
Published in:
Internationa Extra-murral Online Conference «Scientific Dialogue: Issues of Humanitarian Studies»
Author:
Korshunova V. A. 1
Work direction:
Лингвистика и межкультурная коммуникация
Rating:
Article accesses:
1430
1 FSBEI of HE "Ryazan State University named after S.A. Esenin"
For citation:
Korshunova V. A. (Jan 1, 1900). Metafora razdeleniia mira v proizvedeniiakh antiutopii. Scientific Dialogue: Issues of Humanitarian Studies. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. Retrieved April 17, 2025, from https:/interactive-plus.ru/en/article/467875/discussion_platform

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается процесс эволюции взглядов на метафору, начиная с античных времен до ХХ века. Проанализированы особенности и причины возникновения жанра антиутопии, а также проведен анализ свойственной для данного жанра метафоры разделения мира «стены», представляющей собой реальный или воображаемый заслон, отделяющий идеальное государство от остального «враждебного» мира.

References

  1. 1. Замятин Е. Мы: Роман, рассказы, повесть [Текст] / Сост. О. Михайлов. – М.: Мол. Гвардия, 1990.
  2. 2. Сорокин В. Трилогия: Захаров, 2006. – 688 с. День опричника [Текст]. – М. Захаров, 2006. – 224 с.
  3. 3. Lakoff G. The Invariance Hypothesis: Is Abstract Reason Based on Image Schemata? Cognitive Linguistics, 1990. Vol. 1
  4. 4. Roth V. Divergent HarperCollins Childer's Books [Текст]. – 2011–2013.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.