Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Роль научно-популярной литературы в процессе обучения чтению в неязыковых вузах

Proceeding
IX International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Creative commons logo
Published in:
IX International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Author:
Komarova L. N. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1401
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Moscow State Academy of Veterinary Medicine and Biotechnologies – MVA named after K.I. Skryabin"
For citation:
Komarova L. N. (2018). Роль научно-популярной литературы в процессе обучения чтению в неязыковых вузах. Science, education, society: trends and prospects, 91-92. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье даются сравнительные и отличительные черты научно-популярной литературы и научной литературы. В работе также представлено значение чтения научно-популярных текстов на иностранных зыках в неязыковом вузе.

References

  1. 1. Гальперин И.Р. Очерки по стилистике английского языка. – М., 1958.
  2. 2. Писарева Л.Н. Требования к текстам для чтения на первом курсе технического вуза: Автореф. дис … канд. пед. наук. – М., 1976.
  3. 3. Рябинина Н.З. Основные тенденции развития издания советской научнопопулярной литературы на современном этапе: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. – М., 1982.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.