Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Институциональный дискурс учителя иностранного языка

Proceeding
The IV national scientific and practical conference with international participation «A breakthrough in science: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
The IV national scientific and practical conference with international participation «A breakthrough in science: development strategies»
Author:
Grushetskaia E. N. 1
Work direction:
Филология и лингвистика
Rating:
Article accesses:
1346
Published in:
eLibrary.ru
1 Могилевский государственный университет им. А.А. Кулешова
For citation:
Grushetskaia E. N. (2018). Институциональный дискурс учителя иностранного языка. A breakthrough in science: development strategies, 207-209. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Дискурс учителя иностранного языка на уроке имеет специфические черты, поскольку он осуществляется на неродном для обучающихся языке, что требует от учителя как основного субъекта коммуникации владения особыми тактиками речевого и неречевого поведения.

References

  1. 1. Антонова Н.А. Педагогический дискурс: речевое поведение учителя на уроке: Автореф. дис. … канд. филол. наук: 10.02.01. – Саратов, 2007. – 24 с.
  2. 2. Карасик В.И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. – М.: Гнозис, 2004. – 390 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.