Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Formirovanie tolerantnosti mladshikh shkol'nikov

Proceeding
International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Author:
Lebedeva S. I. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
1179
Published in:
eLibrary.ru
1 MAOU "SOSh 112 s uglublennym izucheniem informatiki"
For citation:
Lebedeva S. I. (2018). Formirovanie tolerantnosti mladshikh shkol'nikov. Upbringing and education: theory, methods and practice, 168-170. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Данную статью автор посвятил проблеме формирования толерантности младших школьников, объяснив, какие требования толерантного отношения к окружающим вызывают наибольшую сложность у детей.

References

  1. 1. Бильгильдеева Т.Ю. Воспитание личности младшего школьника как создание условий для ее самореализации: Методическое пособие для учителей начальной школы. – М., 2005.
  2. 2. Мухина В.С. Учимся договариваться. – М.: Воронеж, 1999.
  3. 3. Пахомова Ю.А. Формирование нравственной самооценки младших школьников в процессе воспитания этической кул туры. – М.: Просвещение, 2000.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.