Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

K voprosu o frustratsii i agressivnosti u podrostkov

Proceeding
International Scientific and Practical Conference for Students «Students' science: current realities»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference for Students «Students' science: current realities»
Authors:
Shevchenko N. A. 1 , Kolbasina O. I. 2
Work direction:
Психологические науки
Rating:
Article accesses:
1935
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Voronezh State University"
2 ANPOO "Kolledzh Voronezhskogo instituta vysokikh tekhnologii"
For citation:
Shevchenko N. A., & Kolbasina O. I. (2018). K voprosu o frustratsii i agressivnosti u podrostkov. Students' science: current realities, 38-40. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье авторы раскрывают такие понятия как «фрустрация» и «агрессивность». Выделяются и описываются разные уровни фрустрации и агрессивности. Авторами предложены практические рекомендации для работы с детьми, имеющими разные уровни агрессивности и фрустрации.

References

  1. 1. Берковиц Л. Агрессия: причины, последствия и контроль /Л. Берковиц. – М.: Олма-Пресс, 2002. – С. 126.
  2. 2. Гозмаи Л.Я. Психология эмоциональных отношений / Л.Я. Гозман. – М.: Академия, 2004. – С. 175.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.