Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Otsenka kontseptsii "Golden hour - Zolotoi chas skoroi pomoshchi" v Uzbekistane

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Scientific studies and modern education»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Scientific studies and modern education»
Authors:
Shakur M. V. 1 , Babadzhanov A.S. 1 , Agzamkhodzhaev T.S. 1
Work direction:
Медицинские науки
Rating:
Article accesses:
1551
Published in:
eLibrary.ru
1 Tashkentskii pediatricheskii meditsinskii institut
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье представлена система оказания экстренной медицинской помощи в течение первого часа от момента развития неотложного состояния.

References

  1. 1. Ходжибаев А.М. Экстренная медицина – ведущее звено системы здравоохранения Узбекистана // Организация и управление здравоохранением. – Ташкент, 2010. – №5. – С. 40–49.
  2. 2. Бабаджанов А.С. Анализ резервов дальнейшего снижения детской смертности в аспекте анестезиолого-реанимационной помощи / А.С. Бабаджанов, Т.С. Агзамходжаев, И.Б. Маматкулов // Бюллетень ассоциации врачей Узбекистана. – 2017. – №4. – С. 61–64.
  3. 3. Amoretti C. Transportation of critically ill children: quidelines / C. Amoretti, E. Picatti // Pediatric Med. Chir. – 2003. – V. 25 (3). – P. 169–173.
  4. 4. Strond M.X. Application of the golden hour to pediatric transport / M.X. Strond, P. Moss // Pediatric Critic Care Medicine. – 2008. – V. 9 (4). – Р. 435–437.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.