Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Adaptatsiia i gotovnost' detei k shkole

Theses of Report
Published in:
Internationa Extra-murral Online Conference «Scientific Dialogue: Issues of Humanitarian Studies»
Authors:
Vlasova O. V. 1 , Filippova E. A. 1
Work direction:
Педагогика и психология
Rating:
Article accesses:
1067
1 FSBEI of HE "Krasnoyarsk State Pedagogical University named after V.P. Astafyev"
For citation:
Vlasova O. V., & Filippova E. A. (Jan 1, 1900). Adaptatsiia i gotovnost' detei k shkole. Scientific Dialogue: Issues of Humanitarian Studies. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. Retrieved April 23, 2025, from https:/interactive-plus.ru/en/article/475574/discussion_platform

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается комплексный подход и учёт основных компонентов готовности к школьному обучению и условия его адаптации.

References

  1. 1. Виноградова Н.Ф. Современные подходы к реализации преемственности между дошкольным и начальным звеньями системы образования // Начальная школа. – 2000. – №1. – С. 7–12.
  2. 2. Каптерев П.Ф. Педагогический процесс. – СПб.: Типолитография Б.М. Вольфа, 1905. – 135 л.
  3. 3. Новая школа в новой России // Педагогический сборник. – 1917. – №10–11.
  4. 4. Доценко Е.А. Адаптация и готовность детей к школе [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://almanahpedagoga.ru/servisy/publik/publ?id=27882 (дата обращения: 15.01.2019).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.