Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Doshkol'nik - budushchii inzhener

Proceeding
International Research-to-practice conference «Science and education: future development»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Science and education: future development»
Authors:
Kovaleva O. S. 1 , Malchenko L. N. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1348
1 MBDOU D/S 45 "Rosinka"
For citation:
Kovaleva O. S., & Malchenko L. N. (2019). Doshkol'nik - budushchii inzhener. Science and education: future development, 31-34. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена конструированию – инструменту, способному сформировать у детей дошкольного возраста инженерное мышление.

References

  1. 1. Волкова С.И. Конструирование. – М: Просвещение, 2010 – 96 с.
  2. 2. Волосовец Т.В. От Фребеля до робота: растим будущих инженеров / Т.В. Волосовец, Ю.В. Карпова, Т.В. Тимофеева. – Самара: АСГАРД, 2017 – 67 с.
  3. 3. Дыбина О.В. Творим, изменяем, преобразуем. – М.: Творческий центр «Сфера», 2002 – 128 с.
  4. 4. Ишмакова М.С. Конструирование в дошкольном образовании в условиях введения ФГОС. – М.: ИПЦ Маска, 2013 – 100 с.
  5. 5. Миназова Л.И. Особенности развития инженерного мышления детей дошкольного возраста // Молодой ученый. – 2015. – №17. – С. 545–548.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.