Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Sindrom defitsita vnimaniia i giperaktivnosti u detei doshkol'nogo vozrasta i rol' shkoly v protsesse korrektsii

Proceeding
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Author:
Israilova R. E. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1194
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "North-Caucasus Federal University"
For citation:
Israilova R. E. (2019). Sindrom defitsita vnimaniia i giperaktivnosti u detei doshkol'nogo vozrasta i rol' shkoly v protsesse korrektsii. Education and science in the modern context, 66-68. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена синдрому дефицита внимания и гиперактивности как одному из наиболее частых причин обращения за психологической помощью и роли школы в ее коррекции.

References

  1. 1. Халецкая О.В. Минимальная дисфункция мозга в детском возрасте / О.В. Халецкая, В.Д. Трошин. – Нижний Новгород. – 2005. – 129 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://nizhgma.ruresources/directory/255/common/nrhaleckaya.doc
  2. 2. Moore D. School-based interventions for attention-deficit/hyperactivity disorder: a systematic review with multiple synthesis methods / D. Moore; A. Russell; J. Matthews [et. al.] // Review of Education. – 2018. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/10/181019100644.htm

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.