Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Puti resheniia problemy formirovaniia emotsional'nogo intellekta v vysshei shkole

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Authors:
Grebneva A. D. 1 , Bekish E. N. 1
Scientific adviser:
Tukova E. A.1
Work direction:
Образовательная среда высшего учебного заведения
Rating:
Article accesses:
1014
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Ural State University of Railway Transport"
For citation:
Grebneva A. D., & Bekish E. N. (2019). Puti resheniia problemy formirovaniia emotsional'nogo intellekta v vysshei shkole. Educational environment today: development strategy, 22-25. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается проблема формирования эмоционального интеллекта в высшей школе и пути ее решения.

References

  1. 1. Плигин A.A. Личностно ориентированное образование: история и практика – М.: КСП, 2013. – 432 с.
  2. 2. Изард К.И. Эмоции человека. – М.: Изд-во Мос. гос. ун-та, 1980. – 440 с.
  3. 3. Долгова В.И. Исследование эмоционально-волевой регуляции студентов / В.И. Долгова, Р.В. Овчарова // Вестник Челябинского государственного педагогического университета. – 2013. – №5. – С. 69–73.
  4. 4. Леонтьев А.Н. Потребности, мотивы, эмоции. – М.: Изд-во Моск. гос. ун-та, 1971. – 38 с.
  5. 5. Степанов И.С. Взаимосвязь эмоционального интеллекта личности и гендерной идентичности личности. – СПб.: Изд-во РГПУ им. А.И. Герцена, 2013. – 205 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.