Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Metodika raboty nad tipichnymi oshibkami v tekste dokumentov

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference with international participation «Modern education development: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference with international participation «Modern education development: theory, techniques and practice»
Author:
Kunavina R.V. 1
Work direction:
Педагогика профессиональной школы и среднего ПО
Rating:
Article accesses:
944
Published in:
eLibrary.ru
1 GBPOU "Vladikavkazskii torgovo-ekonomicheskii tekhnikum"
For citation:
Kunavina R. V. (2019). Metodika raboty nad tipichnymi oshibkami v tekste dokumentov. Modern education development: theory, techniques and practice, 112-115. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье раскрываются причины появления наиболее типичных ошибок в языке документов, а также предлагается методика их предупреждения.

References

  1. 1. Ягич И.В. Критические замечания по истории русского языка. – СПб., 1889. – 171 с.
  2. 2. Басаков М.И. Документационное обеспечение управления (Делопроизводство). – Ростов н/Д: Феникс, 2013. – 350 с.
  3. 3. Грамматика русского языка. – М.: Изд-во АН СССР, 1954. – Т. 2. – Ч. 1 – 704 с.
  4. 4. Богданов П.Д. Обособленные члены предложения в современном русском языке. – Орджоникидзе: Изд-во Северо-Осетинского гос. ун-та, 1977. – 226 с.
  5. 5. Розенталь Д.Э. Практическая стилистика русского языка. – М.: Русский язык, 2001. – 376 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.