Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Технологии развития критического мышления детей

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Author:
Shashkova O. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1164
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S 78 "Kolosok" g. Cheboksary Chuvashskoi Respubliki
For citation:
Shashkova O. V. (2020). Технологии развития критического мышления детей. Science, education, society: trends and prospects, 156-160. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В современных образовательных учреждениях используются разные виды технологий, которые позволяют развивать коммуникативные качества, умение самостоятельно находить нужную информацию в большом потоке. В статье рассмотрены технологии и методы, которые способствуют развитию у детей критического мышления.

References

  1. 1. Антонова З.С. Чăваш сăмахлăхĕн вĕренÿ меслетлĕхĕсем, чăваш шкулĕн 5–11-мĕш класĕсенче вĕрентекенсем валли / З.С. Антонова, В.П. Станьял. – Шупашкар: Чăв. кĕн. изд-ви, 2006. – 399 с.
  2. 2. Степанова Н.И. Современные технологии обучения чувашской литературе. – Чебоксары: ЧГПУ, 2013. – 144 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.