Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Adaptatsiia doshkol'nikov k usloviiam detskogo sada

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference with international participation «Modern education development: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference with international participation «Modern education development: theory, techniques and practice»
Authors:
Gumeniuk M. N. 1 , Khodaeva M. G. 1 , Trubitsyna S. A. 1
Work direction:
Дошкольная педагогика
Rating:
Article accesses:
861
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU D/S 29 "Riabinushka"
For citation:
Gumeniuk M. N., Khodaeva M. G., & Trubitsyna S. A. (2020). Adaptatsiia doshkol'nikov k usloviiam detskogo sada. Modern education development: theory, techniques and practice, 19-21. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются три стороны, участвующие в адаптации: дети, родители, педагоги. Авторами даны советы по преодолению трудностей адаптации.

References

  1. 1. Адаптация ребенка к детскому саду: советы педагогам и родителям: сборник / сост. А. С. Русаков. – СПб.: Речь; М.: Сфера, 2011. – 128 с.
  2. 2. Гризик Т. Участники адаптационного периода: ребенок -родители – педагоги / Т. Гризик, В. Баева // Дошкольное воспитание. – 2010. – №9. – С. 46–56.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.